بسیاری از اوقات در محیط کار یا دانشگاه لازم میشود که حجم قابلتوجهی از اعداد و ارقام و نمودارها را در قالب یک مجموعه اسلاید ارائه کنیم.گاهی این ارائه به صورت شفاهی انجام میشود و گاهی اسلایدها را میسازیم و پرینت میگیریم و به شکل مکتوب در اختیار دیگران قرار میدهیم (برای این نوع اسلایدهای چاپی در زبان انگلیسی یک اصطلاح جالب وجود دارد: Slideument بر وزنِ Document).
کول نافلیک در کتاب داستان پردازی با داده ها تأکید میکند دادهها یک سرمایهی ارزشمند و تأثیرگذار هستند ارزش دارد از خودمان بپرسیم مخاطب من کیست؟ دغدغههایش چیست؟ میخواهم بعد از دیدن این دادهها به چه نتیجهای برسد؟ میخواهم چه پیامی به او منتقل شود؟ چه میتوانم بکنم که با کمترین زحمت، بیشترین دریافت اطلاعات را از ارائهی من داشته باشد؟